Saker jag vill…

…börja och sluta med:

  • Kunna gå ut och gå UTAN att ständigt behöva lyssna på min iPod. Det var visserligen det som fick mig att frivilligt och med glädje börja gå ut och gå för några år sedan, men nu har det nästan blivit som ett tvång. Jag lyssnar nästan bara på pratprogram, typ dokumentärer och P1-program. Men det är nästan som om jag är rädd för att tänka mina egna tankar! Jag borde ju kunna umgås med mig själv medan jag går – eller?
  • Kunna äta ensam UTAN att samtidigt läsa eller sitta vid datorn. Det är det mysigaste jag vet. Men jag tror inte det är så bra, eftersom man dels äter fortare och mer när man har en distraktion och dels inte ger maten och ätandet den uppmärksamhet de borde ha. Något zen-talesätt lyder ungefär så här: ”När du sover sov, när du äter ät.” Det ligger något i det!
  • Bli bättre på att rensa bland grejer, ge bort/sälja/slänga samt på att lägga de saker jag har på dess rätta platser.
  • Sluta använda vanlig deodorant. Jag har testat flera alternativa sorter, utan alkohol, aluminiumklorid och andra mystiska ingredienser, men tyvärr fungerar det inte bra på mig. Jag stinker svett då! Men en vacker dag kanske, när jag har rensat ut alla gifter i min kropp kan jag helt låta bli deodorant… det ska man tydligen kunna om man har en alldeles frisk kropp. Men om jag å andra sidan förgiftar mig vidare varje dag med Rexona och Nivea och allt vad de heter så bli jag ju aldrig avgiftad… hm!

Det var de sakerna jag tänker på just nu. Finns säkert många fler. Min man tycker att ”Jamen, varför ska du skriva om det där, det är väl bättre att du bara GÖR det om du nu vill ändra på något.” Ja. Visst är det så. Men ändå. Varför gör inte alla människor precis det de egentligen vill göra? Jag ser det som en process, ett växande dag för dag…

Det här inlägget postades i Leva enklare, Livet. Bokmärk permalänken.

Kommentera

